Home » » Arti Peribahasa Daripada Hujan Emas Di Negeri Orang, Lebih Baik Hujan Batu Di Negeri Sendiri

Arti Peribahasa Daripada Hujan Emas Di Negeri Orang, Lebih Baik Hujan Batu Di Negeri Sendiri

Anda sedang membaca artikel Arti Peribahasa Daripada Hujan Emas Di Negeri Orang, Lebih Baik Hujan Batu Di Negeri Sendiri yang dimuat pada blog Kumpulan Arti Peribahasa. Untuk mengetahui lebih lanjut, berikut penjelasan selengkapnya. Semua tulisan yang dimuat disini mungkin tidak sepenuhnya memberikan informasi yang akurat, silahkan hanya gunakan sebagai bahan pertimbangan dalam menentukan apa yang akan anda pelajari dan bukan merupakan sumber terpercaya.

Daripada Hujan Emas Di Negeri Orang, Lebih Baik Hujan Batu Di Negeri Sendiri - Makna peribahasa daripada hujan emas di negeri orang, lebih baik hujan batu di negeri sendiri adalah bagaimanapun enak atau senangnya hidup dinegeri orang, masih lebih senang hidup dinegeri sendiri.

Dulu saya sempat tersindir dengan peribahasa ini, ketika itu saya tengah beekrja diluar negeri. Teman-teman saya pada mengejek Daripada Hujan Emas Di Negeri Orang, Lebih Baik Hujan Batu Di Negeri Sendiri. Memang walaupun apa adanya, tapi negeri/ kampung sendiri tetap lebih indah.


Artikel Terkait:

1 comment:

  1. pergi jauh kemanapun tetep ingin pulang kampung, apalagi mau lebaran gini

    ReplyDelete